A futás a legnagyszerűbb hasonlat az életre, mert annyit veszel ki belőle, amennyit beletettél.

Kisvárda és környéke szaladók

Március 15.-ei hosszú hétvége távol Szabolcs megyétől

2021. március 15. - K. Sanyi

Képek és szöveg: Pólyán Hajnalka

Írásommal egy kis kedvet szeretnék csinálni a Bakonyi tájhoz. Sokan tudják rólam hogy nem vagyok tősgyökeres szabolcsi. Kisvárdára én szó szerint csak bekerültem. Az ország másik végéről a gyönyörű Bakonyból származok.

A hosszú hétvégét, a szabadságomat és az online oktatást kihasználva egy pár napra hazalátogattunk. Nálunk ilyenkor természetes hogy a nővéremék is velünk tartanak. Szombaton reggel felkerekedtünk Krisztivel, a nővéremmel futni a kisbéri erdőbe. Meg kell jegyeznem hogy jó pár éve futunk mind a ketten, de erdőben csak azóta amióta megismerkedtem a Szaladókkal. Annyira kézenfekvő lett volna hogy ott az erdő ami kiváló terep a futásra, meseszép, jó a levegő és tele van látnivalóval, mi azonban mindig csak túrázásban gondolkodtunk.

Védelmünkben annyit, hogy gyerekkorunk óta járjuk az erdőt hol hóvirágot szedni -akkor még lehetett- hol ibolyázni, hol pedig gyöngyvirágozni.

Szerencsére olyan szüleink vannak akik megszerettették velünk a természetjárást. Ezen munkálkodunk most mi is. Szóval futottunk egy jót. Ami nálunk annyit jelent, hogy jót beszélgettünk. Laza tempóban futottunk és közben még őzeket és nyulat is láttunk. Futás után pedig irány a Cuha patak. Aki még nem járt itt, annak csak ajánlani tudom. Remekül kiépített túra útvonal van a patak mentén. Kiválóan alkalmas futásra, bringázásra, túrázásra, akár gyerekekkel is. Aki megéhezik süthet szalonnát vagy megpihenhet az erre kialakított helyen. A patak több helyen keresztezi az utat ezért aki gyerekkel megy, gumicsizmában menjen! A sziklamászók szerelmeseinek is igazi Kánaán ez a hely. Vasalt utak is vannak kiépítve a kezdőknek, de a haladók is könnyen találnak maguknak ideális sziklát.

Győr és Veszprém között közlekedik a MÁV menetrendszerinti járata. Mi Vinyétől Porva-Csesznekig vonatoztunk mivel a kicsi lányom még soha nem ült vonaton. A vonat az erdőn keresztül halad, menet közben jó pár rövid alagúttal. A fele utat vonattal, a másik felét gyalog tettük meg. A túra így kb. 6 km hosszú. Nekünk ez 1,5-2 óránkba tellett a gyerekekkel akik hol a dombokra szaladgáltak, hol pedig a patakot szórták tele kisebb nagyobb sziklákkal. Szombaton a nagy sietségben a nagyszülőket hátra hagyva vonatoztunk. Így nekik a túra 2x olyan hosszúra sikerült. Ezért a Nemzeti ünnep alkalmából ismét futással indult a reggelünk, majd pedig újra irány a Cuha völgye csak hogy Mama és Papa is vonatozhasson. ;-)

Remek kis program volt a mai is. Mindenkinek ajánlom aki szeretné egy kicsit megismerni a Bakonyt, a dombokat, a természetet. Érdemes még a cseszneki várat és a zirci arborétumot és apátságot is megnézni ami szintén a közelben van.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.