A futás a legnagyszerűbb hasonlat az életre, mert annyit veszel ki belőle, amennyit beletettél.

Kisvárda és környéke szaladók

Kisvárda és környéke szaladók

Katkó László, Ultra Tisza-tó egyéni 65 km versenybeszámoló

2021. július 09. - K. Sanyi

A következő blog bejegyzés egyben egy újabb Szaladók tag bemutatkozása és egy nem mindennapi futás beszámolója is.

Katkó Laci egy nagyon elszánt sportember. Amit a fejébe vesz azt végig is csinálja.
Jó ideje már részt vesz közösségi futásainkon. Futott ő már 50 km-t is velünk! Szinte az egész téli "alapozást" végig nyomta a csapattal. Nem tartozott a gyorsabb futók közé, de egy kis unszolásra beállt a tempósabb körökre is hozzánk. Pár hét elteltével megtette hatását a gyorsító edzés és Laci is tartotta velünk a tempót. Innen is látszik, hogy megállja helyét a rövidebb gyorsabb távokon és a monoton ultrán is.
Sőt nemrég még akadályfutó versenyeken is részt vett. Ezeken is szép eredményeket ért el. A futás mellett TRX edzéseken is részt vesz. Mindezt persze család és munka mellett.

meg_az_elejen.jpg

Felesége és kisfia az egyik legnagyobb szurkolója.

Utólag bevallva féltettük egy kicsit ettől a versenytől. Tudtuk, hogy nincs árnyék a tó körül és a nyár közepén nem a legkellemesebb 65 km-t futni.
Az edzéseit is a legforróbb napszakokra időzítette. Ráhangolóként ment 40+ km-t a város aszfaltjain a nyári kánikulában. Ezek után már tudtuk, hogy ha négykézláb is de végig megy.
Amit pedig a verseny napján produkált az minden elismerést megérdemel. Egyenletes tempóval ment végig. Megingás nélküli ultra futás volt!

utolso_5km_celegyenesben.jpg

Következzen Laci beszámolója:

A bakancslistámon régóta szerepelt az ultra futás, sok más kategória mellett. 2020-ban akartam indulni az UTT 65 km-es távján, de sérülés miatt nem tudtam részt venni rajta. Az álmom nem adtam fel. Úgy gondoltam, hatékonyabb a fejlődésem, ha hozzáértő foglalkozik velem és 2021 januárjától dr. Kocsis Tamással, a Balatonman Training team edzőjével készültem. A felkészülést több sérülés is hátráltatta, de a munkát folytattuk tovább. Az UltraBalaton 5 fős csapatversenyére készültünk, de a pandémia felülírt mindent. Miután véglegesedett, hogy az UB-t őszre halasztják, gőzerővel az UTT-re edzettünk.

Megérkezett a meleg idő vele együtt a hosszabb futások is. Jó felkészülés volt az UTT-re, miután a verseny sajátossága, hogy árnyék nélküli, hőség van.

A verseny előtt 2 nappal a családommal leutaztam Poroszlóra, ahol aktívan pihentünk. Ki tudtam szellőztetni a fejemet, nem a munkával foglalkoztam, mentálisan is 100%-os voltam a verseny napjára.

A verseny napján, korai ébredés, egyszerű szénhidrát reggeli után, felszerelés ellenőrzése és indultunk Tiszafüredre. Miután megérkeztünk, puszi a családnak, egy kis bíztatás és a versenyközpontban vártam a rajtot. A hangulat, a zene, a szpíkerek lelkesítő mondatai hamar felspanolt hangulatba hoztak. Átgondoltam a versenytervet, a frissítést és már a rajtzónában várakoztunk.

A mezőny elején rajtoltam, hogy ne kelljen a tempóra várni, kerülgetni, tudjam minél hamarabb a tempómat felvenni. Tamással 6:00 perces kilométereket beszéltünk meg, de éreztem magamban az erőt, tudtam, hogy meg tudom csinálni gyorsabban is, akár négykézláb is végig megyek, ha kell, ezért 5:30-as tempóra álltam be. Az időjárás kedvezett, borongós idő volt 19 fok a rajtnál. Jól ment a futás, a pulzusom 145-re állt be, minden úgy ment, ahogy kellett.

A frissítő pontokon megálltam a vizemet pótolni és egy falatot mindig ettem. A frissítési terv szerint 30 percenként egy zselé és sótabletta volt a menü.

43 km környékén barátokkal találkoztam. A KKB (Kisvárda és Környéke Bringások) számos tagja bicajjal kerülte meg a tavat, tudták, hogy versenyzek és már vártak. Egy rövid szakaszon elkísértek, bíztattak. Jól esett a találkozás, kicsit megtörte a monoton futást.

celegyenesben_szurkolas.jpg

50 km környéken kisütött a nap, nem esett jól de a felkészülésem során sokkal melegebb időben futottam, így nem okozott gondot, csak a pulzusomat emelte meg kicsit

Gyorsan fogytak a kilométerek, közel volt a cél amikor 60 km-nél a bokáim bemerevedtek. Kicsit fájtak, de a sportolók 1. számú törvénye szerint „a fájdalom a barátunk” gondolattal a tempót tartva haladtam a cél felé.

A célegyenesben már várt a családom. Messziről láttam a fiam és hallottam, ahogy kiabálja: hajrá apa! Az utolsó száz méteren befutottak velem a célba.

celba_erkezes.jpg

Célba értem! A nyakamba került a befutó érem! Sikerült teljesítenem 6 óra 09 perces idővel a 65 km-es távot, ami a 38. helyre volt elég. 217 versenyző rajtolt ebben a kategóriában, 204-en teljesítettük a távot. Meglett az eredménye a sok munkának! A sokszor hetente újra irt edzéstervnek!

Összességében sikerült jól felkészülnöm fizikálisan és mentálisan is. Nem voltak holtpontok, nem fordult meg a fejemben egyszer sem, hogy mit keresek itt. A frissítés is megfelelő volt. A „könnyebb” sikerhez kellett a kedvező időjárás is. Jó futás volt!

sajgo_labakkal.jpg

Köszönöm a családomnak, a feleségemnek és a fiamnak a bíztatást, a sok nélkülözött időt, amit az edzéssel töltöttem. Köszönöm az edzőmnek, Tamásnak a felkészítést! Erőnléti edzőmnek, Izsipi Áginak a sok jó tanácsot! A Szaladók közösségnek, sporttársaknak a bíztatást és a közös edzéseket!

Az UTT után sincs megállás, sok célom van még. Egy kis pihenés után folytatjuk a felkészülést az UltraBalatonra! Ahol nem kisebb a cél, mint a Mad Man Team csapatával az UB 5 fős váltóban, dobogós helyezést elérni.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szaladok.blog.hu/api/trackback/id/tr5816616844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása