A futás a legnagyszerűbb hasonlat az életre, mert annyit veszel ki belőle, amennyit beletettél.

Kisvárda és környéke szaladók

Kisvárda és környéke szaladók

PB (Personal Best) félmaraton, Cigánd

2021. november 28. - K. Sanyi

Personal Best félmaraton

 

Ez is egy olyan verseny amit spontán találtak ki a szervezők. Adott egy teljesen sík, forgalomtól elzárt "pálya". Miért ne lehetne itt megszervezni egy jó félmaratont?!

pb3.png

Már több mint két hét is eltelt a verseny óta. Még most tartok ott, hogy ez az egész élmény leülepedett.
Számomra a Panoráma trail után ez a verseny volt az aminek igazi tétje is volt. Nem kevesebb, mint stabilan, 1:30-on belül lefutni a félmaratont.

Az egész verseny egy baráti, családias rendezvénynek indult. 20-30 indulóra terveztünk, mivel nem volt más táv, csak a félmaraton.
Az utolsó héten szembesültünk az 50 nevezővel. Ennek már a fele sem tréfa.

20211114_092352.jpg20211114_092344.jpg

A PB-t megelőző hónapban direkt erre a távra készültem (készültünk). Volt 3-4 hosszú futás és több gyorsító edzés. Az előjelek azt mutatták, hogy itt egyéni rekord lesz.

20211114_092405.jpg

A verseny előtt két laza edzés volt. Ilyenkor már a feltöltődésen van a hangsúly. Szombaton aktív pihenés, szénhidrát feltöltés, megfelelő folyadék bevitele és persze már fejben lefutottam párszor. Ez a táv nálam pont középen helyezkedik el. Nem is hosszú és nem is rövid. Pont ezért tud megtévesztő lenni. De ez már az a táv amire komolyan kell készülni. 

Végre elérkezett a nagybetűs VERSENY napja.

Vass Józsival már hamarabb kiértünk a helyszínre. Krisztián és Kriszta is ott volt és már elkezdték az előkészületeket.
Kipakoltuk az asztalokat, sátrat, székeket. Közben sorra érkeztek a nevezők. Megkezdődött a regisztráció és a chipek átvétele. A nevezők 95%-a megjelent a startnál. Erős mezőny jött össze.

Nekem az volt a tervem, hogy az órám segítségével fogok menni egy folyamatosan gyorsuló tempót.
Aztán a többiek meggyőztek, hogy ez "öngyilkosság" lesz és így a bandázás mellett döntöttünk.
A pálya kb. 100-150 méterrel hosszabbra volt tervezve a félmaratonnál. A főútról lett indítva a mezőny. Az első pár száz métert szerintem mindenki gyorsabban futotta mint ahogy tervezte. Nekünk is jóval 4 perc alatti tempót mutatott az óra. Öten álltunk össze és a mezőny első felében haladtunk. Kellett 3 kilométer mire felvettük azt az iramot amit végig menni szerettünk volna. Ment a beszélgetés, tervezgetés. Én egészen 8 km-ig nem annyira éreztem ezt a 4.10 körüli tempót. Magas volt a pulzus és valami azt mondta nem fog menni ez 21-ig. Közben Simai Geri sajnos "lemaradt". Maradtunk négyen a bandában. Elérkeztünk a feléhez. Itt volt egy frissítő pont. Én már itt teljesen helyre jöttem és szinte lubickoltam. A profik szerint meg kell találni a megfelelő fókuszt és akkor sokkal simábban megy a futás. Na ez nekem nagyon is sikerült. A táv második felében már nem sokat beszélgettünk. Itt már fejben is nagyon ott kellett lenni. Azt éreztem nagyon gyorsan mennek a kilométerek. 14-15 km környékén Józsi is elkezdett leszakadozni. Egy ideig még bíztattuk, de sajnos nem tudott velünk jönni. Így hárman maradtunk. Én, Katkó Laci és Szögyényi Gabi. Gabinak volt egy félelme, hogy a végén talán elfárad. Nekem és Lacinak csak egy cél lebegett a szemünk előtt. 1 óra 29 perc ........ mp! Volt egy olyan terv a végére, hogy ha van erő akkor gyorsítunk kicsit. 18 km-nél futottunk egy 4 perc körüli tempót. Itt Gabi is lemaradt egy kicsit. Ezután egy kilométert "pihentünk". Az utolsó kilométernél már számolgattam, hogy akár 1 óra 28 perccel is kezdődhet. Ettől talán vérszemet kaptam. Belekezdtem megint egy utolsó gyorsításba. Ez már teljesen felőrölt, de úgy voltam vele: most vagy soha! Laci is próbált velem jönni pár méter lemaradással.

1.28:34-es félmaratoni idővel értem be. Rögtön utánam jött Laci és Gabi is, még simán 1.30 alatt.
Beérkezéskor volt egy pár másodperces megingás, de 5 perc múlva már teljesen összeszedett voltam. Volt egy olyan érzésem, hogy talán még maradt benne 1-2 perc. Nem futottam el magam teljesen. Végig stabil volt a pulzusom és elkerültek a görcsök, izom fáradások és egyéb futó "betegségek". A frissítésem 1,5 dl Hammer iso volt. Szerencsére jól sikerült a fizikális és mentális felkészülésem is. Mondhatni azt is, jó volt a csapat akivel készültem.

received_192646399708758.jpeg

Annyit azért elmondhatok, hogy ha ezt egyedül kellett volna futni akkor nincs meg. Nagyon sokat számított a csapatban futás. Bíztattuk egymást végig és ez is kellet a sikerhez.

A Szaladók csapatából mindenki nagyon szépen teljesített. Összességében jól sikerült a verseny. Az első három helyezett nagyon komoly időt futott. A visszajelzések alapján mindenki meg volt elégedve a szervezéssel és a pályával is. Remélem jövőre még többen tudunk PB-t futni ezen a távon.

received_687065549123382.jpeg20211114_092356.jpg20211114_124253.jpgreceived_1083828459035956.jpegreceived_393871722516801.jpeg20211114_140553.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://szaladok.blog.hu/api/trackback/id/tr7216760382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása