A futás a legnagyszerűbb hasonlat az életre, mert annyit veszel ki belőle, amennyit beletettél.

Kisvárda és környéke szaladók

Szaladók SE

2022. április 04. - K. Sanyi

Egy álom vált valóra a mai nappal.
Hivatalosan is megalakult a Szaladók Sportegyesület!

Ezzel a bejegyzéssel egy kicsit szeretném feleleveníteni a csapat rövid, de annál tartalmasabb történetét.

243033389_392635952265468_4578379580121957769_n.jpg256546458_421635022698894_3312542166007562702_n.jpg

2016-ban kezdtem el "sportolni". Kezdetben a Besi pályán köröztem. Néhanapján futottam pár kört az elkerülőn. Meg kell mondani nem sok futóval találkoztam az utakon.
2017-ben már nagyobb célokat is kitűztem magam elé. Leszenvedtem egy félmaratont és volt pár "keményebbnek" mondható edzésem. Ezeket visszanézve csak mosolyogni tudok hogy honnan indultam.
2018 áprilisában lett megrendezve a Szabolcs MTB és Futóbajnoka első fordulója. Itt ismerkedtem meg több kisvárdai bringással. Ők ugyancsak hobbi szinten néha futottak, kocogtak. Köztük volt Vass József (KKB elnök), aki pár hónappal a verseny előtt kezdte (unszolásra) a futást.

Innentől beindult valami. Kialakult egy 15-20 fős közösség akik rendszeresen jártak futni. Hetente voltak csapatos szaladások. Hol aszfalton, hol terepen. Aztán jöttek a közös versenyek. Az "ismeretlen" kisvárdai futók elkezdték szállítani az érmeket és a dobogós helyezéseket. Az évek alatt jöttek mentek az emberek. Cserélődött a társaság folyamatosan, de mára maradt egy mag ami állandónak mondható és eléggé összetartó.

Sokan kérdezik honnan jött ez a Szaladók név. A romániai magyar barátaink futás helyett szaladásnak mondják ezt a sportot. Először viccesen hangzott, de mi is egyre többet használtuk ezt a szót. Mikor versenyen megkérdezték mitől vagyunk ennyire eredményesek, mindig csak azt mondtuk: -Mi nem vagyunk profik és félprofik, csak hobbiból szaladgálunk. Így lettünk Szaladók.

2019-től folyamatosak lettek a közös edzések és versenyzések. Egyre több célt tűztünk ki magunk elé. Támogattuk, bíztattuk és segítettük a kezdő futókat. Az őszi-téli szezonban a kedd és csütörtök szaladós nap volt. Ekkor voltak a besis edzések. Jó volt látni, hogy benépesítettük a pályát. Ekkorra a városban és a környéken már mindenki ismert minket. Innentől nem néztek ránk csodálkozva az emberek.

A teljesség igénye nélkül, elindultunk azóta számtalan versenyen és rendeztünk rengetek közösségi "megmozdulást".

-50 km Kisvárda-Sátoraljaújhely
-Utolsó emberig 24H verseny
-Race of Szabolcs
-Rengeteg 10-20-30 kilométeres futás csak úgy (aszfalton és erdőn-mezőn át)
-A Zemplén hegységben bejártuk már az összes járható és járhatatlan ösvényt
-Szinte az ország összes kisebb-nagyobb versenyén részt vettünk már (Ultra Balaton, Ultra Tisza Tó, Budapest Maraton, Vivicitta, Bükk Trails, Panoráma Trail, Zemplén Trail, Móvár Run stb. stb.)
-Romániában hegyi futó (szaladó) versenyen dobogós helyezések

Annyi verseny és rendezvény összejött ezalatt a pár év alatt, hogy már szinte lehetetlen felsorolni. Ami nem mellékes, hogy minden versenyen sikerült a tisztes helytállás. A legtöbb helyen elcsodálkoztak azon amit ez a kis közösség produkált.
Több tagunk multisportoló is! Kerékpár, akadályfutás és triatlon szerepel még a repertoárjukban.
Mindenki munka mellett sportol!

A 2020-2021-es évet sajnos beárnyékolta a vírushelyzet. Szerencsére a szabadtéri sportolást engedélyezték. Versenyek helyett egyre többet jártunk a kedvenc pályánkra az Asszony hegyre, valamint a Zemplénbe.
Sajnos a besis közös edzéseket meg kellett szakítanunk a covid miatt. Így maradt az aszfaltos futás vagy a hétvégi terep. De rendeztünk már éjszakai futást is a közeli erdei földutakon. Sokszor járunk ki a Rétközi tóhoz ami egy rendkívül szép futókör is egyben.

2022-ben is több terv van.
Katkó Laci hivatalosan is csatlakozik az ultra futók táborába több versenyen. (Korintosz 80, UTT)
Tervezünk egy közös maraton futást. Lesznek közösségi terep és hegyi futásaink.
Részt veszünk versenyeken és rendezünk is párat.

Rendkívül barátságosak vagyunk :) és befogadóak. Ezt több tagunk is bizonyíthatja. Több tag szereti a SÖRt is! :) (Ez lényeges!)
Ha te is szeretnél Szaladó lenni akkor keress meg minket az elérhetőségeink egyikén, vagy ha szaladni látsz minket akkor nyugodtan csatlakozz!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.